poniedziałek, 27 stycznia 2014

Wieprzowina ze szpinakiem i pomidorkami koktajlowymi

Dzisiejszy pomysł na obiad zaczerpnęłam z Niezrównanej kuchni azjatyckiej, modyfikując jednak oryginalny przepis. Zmniejszyłam ilość szpinaku, a przede wszystkim dodałam do potrawy pomidorki koktajlowe, których w pierwotnej wersji nie było. 
Danie naprawdę bardzo smaczne. Podczas jego smażenia wytwarza się delikatny, bardzo dobry sos. Schab kroimy bardzo drobno, im cieńsze będą paseczki mięsa, tym będzie bardziej kruche. Potrawę podajemy z ziemniakami, ryżem lub kluskami. Polecam!


Składniki (2 porcje):
250 g schabu bez kości
100 g świeżego szpinaku
6 pomidorków koktajlowych
1 średniej wielkości cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżeczka brązowego cukru
1 łyżeczka oleju sezamowego
2 łyżki oleju
1/2 łyżeczki świeżo zmielonego kolorowego pieprzu
1 łyżka sezamu

Wykonanie:
Sezam prażymy przez kilka minut na suchej patelni.
Szpinak dokładnie płuczemy i odrywamy od liści łodyżki. 
Cebulę drobno kroimy, czosnek kroimy w cienkie talarki.
Kawałek schabu płuczemy pod zimną wodą, osuszamy, kroimy na cienkie plasterki, a następnie w cieniutkie paseczki. Dodajemy do mięsa cebulę, czosnek i pieprz - dokładnie mieszamy i odstawiamy na co najmniej 30 minut.
Na patelni rozgrzewamy olej wymieszany z olejem sezamowym, smażymy na nim mięso, najlepiej w dwóch porcjach (tak, żeby przykrywało tylko dno patelni). Każdą porcję smażymy około 4 do 5 minut często mieszając. Mięso wykładamy do miseczki, którą przykrywamy, aby nie wystygło.
Na tę samą patelnię wkładamy szpinak, dodajemy do niego sos sojowy i cukier, podsmażamy, aż szpinak zwiędnie. Dokładamy do niego mięso, przekrojone na pół pomidorki koktajlowe oraz sezam - podsmażamy całość jeszcze przez chwilę, aż potrawa będzie gorąca. Od razu podajemy.

Smacznego!


2 komentarze:

  1. Bardzo smaczne ale ja dałam trochę więcej pomidorków:) i podsmażyłam szpinak na maśle klarowanym

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj przepis