środa, 21 grudnia 2016

pierniczki


Kilka dni temu podałam przepis na pyszne pierniki. Dzisiaj jeszcze jeden, przepis pochodzi z kulinarnych wypieków Kuchni Lidla. Piekłam je w tym roku już drugi raz, a skoro do przepisu powróciłam to znaczy, że zasługuje na pochwały :-) 
Przepis na dobre pierniki. Kruche i aromatyczne - polecam!

Składniki:

600 g mąki pszennej
250 g miodu
250 g brązowego cukru
100 g masła
10 g przyprawy do piernika
2 jajka
5 g sody
10 g kakao

polewa czekoladowa
200 g śmietanki 30%
200 g czekolady (mleczna, biała lub deserowa - u mnie część polewy z białej czekolady, a część z mlecznej)
60 g masła

posypka cukrowa do dekoracji pierniczków

Wykonanie:

Miód, cukier oraz masło rozpuszczamy na wolnym ogniu w garneczku z grubym dnem.
W misce mieszamy przesianą przez sito mąkę, ciemne kakao, przyprawę do piernika, sodę. Dodajemy miód z cukrem i masłem oraz jajka. Ręką zagniatamy ciasto, owijamy w folię i wkładamy na 48 godzin do lodówki.

Ciasto wyciągamy z lodówki i lekko ocieplamy (łatwiej wówczas je rozwałkować). Rozwałkowujemy w partiach na grubość ok. 3 mm, wycinamy pierniki foremkami. 
Pierniki pieczemy ok. 8 minut w piekarniku rozgrzanym do 180°C.

Przygotowujemy polewę czekoladową. Śmietankę zagotowujemy, dodajemy połamaną na kostki czekoladę, a następnie masło, odstawiamy z ognia i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia i otrzymania gładkiej masy. Pierniczki oblewamy polewą (ja rozsmarowywałam ją przy pomocy pędzelka), dekorujemy. 

Po zastygnięciu polewy pierniki zamykamy w szczelnych pojemnikach.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis