wtorek, 10 września 2013

Sałatka z granatem, gruszką i kurczakiem

Zdrowa sałatka na kolację, pięknie wygląda i zaskakuje smakiem. Połączenie tych składników było moim małym eksperymentem. Opłacało się - jedna z lepszych sałatek, jakie ostatnio jadłam. Zaskocz czasem w kuchni :-)


Składniki:
250 g piersi z kurczaka
2 garści sałaty (u mnie mix różnych sałat)
1 owoc granatu (wydrążone ziarna)
1 duża gruszka obrana i pokrojona ma małe kawałki
90 gr gorgonzoli pokrojonej w małe kawałki
po 2 łyżki orzecha włoskiego (pokrojonego), pestek dyni i słonecznika (uprażonych na suchej patelni)
1 łyżka oliwy z oliwek

marynata do mięsa: 2 łyżki sosu sojowego, 1 łyżka octu ryżowego, 1 łyżka octu balsamicznego i 1 łyżka miodu


Wykonanie:

Pokrojonego na małe kawałki kurczaka marynujemy (co najmniej godzinę, można i całą noc).
Rozgrzewamy 1 łyżkę oliwy z oliwek na patelni i smażymy kurczaka (razem z marynatą). 
W miseczce mieszamy wszystkie składniki (dodajemy również marynatę z patelni, w której smażył się kurczak).
Podajemy z pieczywem (polecam chleb razowy).

Smacznego!



1 komentarz:

  1. Wypróbowałam! Bardzo dobra. Nie dodawałam tylko sosu sojowego do marynaty (trochę posoliłam pierś z kurczaka na patelni). Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj przepis