niedziela, 22 września 2013

Penne na zielono z kurczakiem

Pyszny makaron, szybki do zrobienia, ze składnikami, które idealnie się komponują. Na obiad lub na kolację. Polecam.



Składniki (2 porcje):
1 pierś z kurczaka
Marynata: 1 łyżka oliwy, 1 łyżka octu ryżowego, 1 łyżka octu balsamicznego, 1 łyżeczka słodkiej czerwonej papryki


180 g makaronu penne (waga przed ugotowaniem)
pół brokuła (różyczki o wadze ok. 200 g)
10 cm kawałek pora
130 g zielonego groszku z puszki
60 g gorgonzoli
2 łyżki masła
sól i pieprz

Wykonanie:

Kurczaka kroimy na małe kawałki, składniki marynaty mieszamy i dodajemy do kurczaka. Mieszamy wszystko i wkładamy do lodówki na ok. 3 godziny.
Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. To samo robimy z brokułem.
Na dużej patelni rozgrzewamy 2 łyżki masła i smażymy na niej pora pokrojonego na cienkie kawałki (ok 7 minut, aż będzie miękki). Wykładamy go na miseczkę i na patelnię wrzucamy kurczaka, którego smażymy ok. 7 minut. Dodajemy ugotowany makaron, brokuła pokrojonego na małe kawałki, pora i pokrojoną gorgonzolę. Wszystko podgrzewamy i mieszamy, dodajemy do smaku pieprz i sól. Podajemy od razu.

Smacznego!






1 komentarz:

  1. Jak spojrzałem na talerz skojarzyła mi się jesień. Danie pychota. Uzupełniłem je żurawiną (użyłem konfitury z Pińczowa). Jesień wymaga właśnie takiego ciepła od środka.

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj przepis