piątek, 18 października 2013

Pieczona pietruszka i gruszka z orzechami laskowymi

Druga część mojego dzisiejszego obiadu, podana razem z kurczakiem w sosie czekoladowym i ryżem jaśminowym. Danie, które może stanowić dodatek do obiadu (tak jak u mnie) albo osobną potrawę. Przepis pochodzi ze Zdrowej kuchni prosto z targu.
I tak oto dziś znowu poznałam nowe połączenie smaków. Spróbujcie koniecznie, bo jestem pewna, że będziecie później wracać do tej potrawy :-)
Jak Wam smakuje? ;-)


Składniki:
3 gruszki
500 g obranego korzenia pietruszki
3 łyżki oliwy z oliwek
szczypta soli
2 łyżki masła
3 czubate łyżki drobno pokrojonych prażonych orzechów laskowych*

Wykonanie:
Włączamy piekarnik i nastawiamy temperaturę na 200 st. C. Obraną pietruszkę kroimy wzdłuż na ćwiartki i usuwamy rdzeń (jest dość gorzki), następnie kroimy ją na mniejsze kawałki. Gruszki obieramy i kroimy je również na ćwiartki, usuwamy gniazda nasienne. 
Na blaszce rozkładamy folię aluminiową i rozsypujemy na niej pokrojone pietruszkę i gruszkę. Skrapiamy je 3 łyżkami oliwy z oliwek i lekko solimy. Pieczemy 40 minut. 
Masło rozpuszczamy w niedużym rondelku, dodajemy szczyptę soli i trzymamy na ogniu kilka minut (cały czas mieszając), aż masło lekko zbrązowieje. Dodajemy do niego pokrojone orzechy laskowe.
Pietruszkę i gruszki przekładamy do miski, polewamy gorącym masłem z orzechami laskowymi. Od razu podajemy.

Smacznego!


* prażone orzechy laskowe - orzechy rozkładamy na blaszce i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C przez około 15-20 minut. W połowie pieczenie mieszamy orzechy łopatką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis