piątek, 30 maja 2014

Polędwiczki wieprzowe w sezamie

Lubię spędzać czas w kuchni. I w jakiś (nie)wytłumaczalny sposób mieszanie w garnkach, łączenie i próbowanie różnych składników, wąchanie tych wszystkich kuchennych aromatów stanowi dla mnie relaks. W tym wszystkim nie lubię jednego... nudy. Powtarzalności, gotowania czegoś ciągle w ten sam sposób, kopiowania i odtwarzania po raz tysięczny tej samej potrawy.
W dzisiejszym gotowaniu miałam za zadanie usmażyć polędwiczki wieprzowe. I chociaż jednym z moich ulubionych przepisów są polędwiczki z patelni grillowej w marynacie miodowo-musztardowej (przepis tutaj) postanowiłam dzisiaj zrobić je trochę nietypowo. 
Polędwiczki wieprzowe w panierce z sezamu, obtoczone najpierw w jajku z dodatkiem oleju sezamowego, sosu sojowego, odrobiny soli i pieprzu, a następnie w sezamie. Usmażone na patelni. Miękkie i aromatyczne. Oczywiście, co lubię czasem podkreślać, szybkie w przyrządzeniu. Ja podałam je z sałatką, na którą przepis podam pewnie jutro :-) 
Polecam!

P.s. Moja druga połowa macza je w odrobinie sosu sojowego. Początkowo sceptycznie podeszłam do tego pomysłu :-) Następnie spróbowałam... i mogę polecić :-) Podajcie do nich w małej miseczce odrobinę sosu sojowego!


Składniki (3- 4 porcje):
ok. 450 g polędwicy wieprzowej
1 szklanka sezamu
1 jajko
1 łyżeczka oleju sezamowego
1 łyżeczka sosu sojowego
szczypta soli
szczypta pieprzu

olej do smażenia

Wykonanie:
Polędwicę wieprzową płuczemy pod zimną wodą i osuszamy. Następnie kroimy ją na max. 1 cm plastry. Każdy kawałek rozgniatamy palcami.
Na duży talerz rozbijamy jajko, dodajemy sos sojowy, olej sezamowy, po szczypcie soli i pieprzu. Rozmącamy jajko widelcem.
Na drugi talerz wysypujemy sezam.
Kawałki mięsa obtaczamy w jajku, a następnie w sezamie.
Na dużej patelni rozgrzewamy olej (cienką warstwę, powinna jedynie przykrywać dno patelni). Kiedy olej będzie mocno rozgrzany wkładamy na patelnię polędwiczki. Smażymy je z dwóch stron na średnim ogniu, na każdej stronie po 3 do 4 minut (panierka z sezamu powinna lekko zarumienić się). Po usmażeniu mięso przekładamy do miseczki, przykrywamy pokrywką lub talerzem i pozostawiamy na 5 minut.
Podajemy z dodatkami np. ziemniakami, surówką, ryżem lub sałatką.

Smacznego!


1 komentarz:

  1. Świetny sposób na polędwiczkę... Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj przepis