poniedziałek, 16 czerwca 2014

Rybne curry z pomidorami

Ostatnio śni mi się często, że lecę na wakacje do Azji. Czasami budzę się, gdy na lotnisku okazuje się, że nie wzięłam ze sobą paszportu... Być może te sny są odpowiedzią na moje dość częste myśli. Nie o zapominaniu paszportu, ale o wakacjach :-) Najprawdopodobniej w najbliższym czasie tam nie polecę, ale lubię czasem myśleć o tym, że może jakoś tak przypadkowo... może jakaś promocja na bilety... może... :-) 
Tęsknię do tego miejsca, więc przenoszę się tam podczas gotowania i jedzenia potraw azjatyckich. Dzisiejsze curry chodziło mi po głowie od samego rana. Zainspirował mnie przepis ze strony bbcgoodfood.com, chociaż poddałam go dużym modyfikacjom. W pierwowzorze nie było ani mleka kokosowego, ani imbiru. A te właśnie mają bardzo duży wpływ na smak tej potrawy. W moich zapasach skończyła się czerwona pasta curry, dlatego użyłam zielonej. 
Rybne curry, ze świeżymi pomidorami, mlekiem kokosowym, cebulą, czosnkiem, imbirem. Nie jest ostre, jedynie lekko pikantne i jednocześnie słodkie. Możecie użyć do niego dowolnej ryby o białym mięsie, ja użyłam dorsza atlantyckiego. 
Zabrakło mi tylko upału i zimnego Changa... gdyby nie to mogłabym zamknąć oczy i wyobrazić sobie, że przeniosłam się do Tajlandii :-)
W smaku świetne, dlatego polecam! :-)



Składniki (4 porcje):
400 g filetu z dorsza atlantyckiego bez skóry (świeżego)
ok. 600 g dojrzałych pomidorów
szklanka mleka kokosowego
1/3 szklanki wody
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
1 czubata łyżeczka zielonej pasty curry
3 cm kawałek świeżego imbiru
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżeczka sosu rybnego
1 łyżeczka sosu ostrygowego
1 łyżka cukru brązowego
sok z limonki (z około 1/4)
2 łyżki oleju

ryz jaśminowy do podania

Wykonanie:
Dorsza kroimy na małe kawałki (takie "na jeden kęs"). Przekładamy do miski i skrapiamy świeżo wyciśniętym sokiem z limonki.
Pomidory parzymy, obieramy se skórki, usuwamy pestki i wodę, kroimy na małe kawałki. Cebulę kroimy dość drobno, a czosnek i imbir bardzo drobno.
Na dużej głębokiej patelni rozgrzewamy olej. Dodajemy cebulę, podsmażamy ją 5 minut. Następnie dodajemy czosnek i imbir, podsmażamy dalej około minuty cały czas mieszając. Wlewamy mleko kokosowe i wodę. Zagotowujemy, dodajemy zieloną pastę curry, sos sojowy, sos ostrygowy, sos rybny i brązowy cukier. Po 2 minutach od zagotowania wkładamy do sosu kawałki ryby. Gotujemy dalej potrawę około 6 do 7 minut.
Podajemy z ryżem jaśminowym.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis