środa, 10 września 2014

roladki drobiowe z suszonymi pomidorami i szynką

Czasem mała modyfikacja w przepisie sprawia, że potrawa nabiera nowego wymiaru :-) Tak było z tym daniem. I doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że moje odkrycie pewnie jest od dawna znane i praktykowane :-) Odkrycia tego dokonałam jednak dopiero teraz. Roladki drobiowe posmarowałam musztardą miodową... Pozostawiłam je na 15 minut, dołożyłam nadzienie z suszonych pomidorów i szynki, usmażyłam. Obiad uznaliśmy za pyszny, roladki kruche, soczyste i w ogóle ... och i ach :-) Dodatek musztardy okazał się nowatorskim (przynajmniej dla nas ;-) ) strzałem w dziesiątkę. A jeszcze parę lat temu smak musztardy przeszkadzał mi... Nasze kubki smakowe jednak zmieniają się :-) 
Roladki polecam!


Składniki (4 sztuki):
2 pojedyncze filety z kurczaka
4 kawałki suszonych pomidorów
4 plasterki szynki
2 łyżeczki musztardy miodowej
1 jajko
1/3 szklanki bułki tartej
sól i pieprz
olej do smażenia

Wykonanie:
Filety płuczemy, osuszamy, przekrawamy wzdłuż na 2 plastry i rozbijamy tłuczkiem. Oprószamy je z dwóch stron odrobiną soli, smarujemy każdy płat 1/2 łyżeczki musztardy miodowej i pozostawiamy na 15 minut. Następnie układamy na środku każdego po 1 plastrze szynki (wielkością pasującym do mięsa), po 1 kawałku suszonego pomidora z zalewy. Zawijamy roladki i spinamy je wykałaczkami. 
Na jednym talerzyku rozbijamy jajko z dodatkiem szczypty pieprzu. Na drugi talerzyk wysypujemy bułkę tartą. Każdą roladkę zanurzamy w jajku, następnie obtaczamy w bułce tartej. 
Na dużej teflonowej patelni rozgrzewamy cienką warstą oleju. Kiedy będzie bardzo gorący wkładamy na patelnię roladki. Po 3 minutach smażenia obracamy je, a patelnię przykrywamy pokrywką. Roladki smażymy około 13 minut, co kilka minut obracając je na patelni. Po zdjęciu z ognia trzymamy pod pokrywką jeszcze przez kilka minut. Podajemy z ziemniakami (puree ziemniaczanym) i surówką.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis