niedziela, 21 lutego 2016

lekki sernik jogurtowy



Wiosna idzie! Lekki jogurtowy sernik będzie wiosennym hitem... tak czuję :-) 
W mojej dzisiejszej wersji użyłam galaretki żurawinowej, na wierzchu położyłam kawałki ananasa z puszki. Wiosną i latem możemy użyć świeżych owoców np. truskawek lub malin. Z założenia chciałam, żeby był to prosty w wykonaniu, lekki, dietetyczny sernik. Z minimalnej ilości składników. Sernik bez sera :-) 
Bardzo dobry. Polecam! :-)


Składniki (na okrągłą foremkę o średnicy ok. 20 cm):
1 duży jogurt grecki (400 g)
1 czerwona galaretka (u mnie o smaku żurawinowym)
1/2 szklanki cukru pudru
1 łyżka żelatyny

spód
100 g ciastek zbożowych z czekoladą
50 g masła

wierzch
1 czerwona galaretka (u mnie o smaku żurawinowym)
3 plasterki ananasa z puszki

Wykonanie:

Ciastka kruszymy na piasek i łączymy z roztopionym masłem. Wykładamy na spód foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównujemy powierzchnię i dociskamy do dna. 

Galaretkę rozpuszczamy w 1 szklance wrzątku. Odstawiamy do ostygnięcia.

Żelatynę zalewamy 2 łyżkami zimnej wody.

W misce umieszczamy jogurt grecki i cukier puder, miksujemy wlewając cienką strużką ostudzoną galaretkę.
Namoczoną żelatynę rozpuszczamy trzymając kubek tuż na kuchenką i uważając aby nie zagotowała się. Kiedy rozpuści się wlewamy ją do masy jogurtowej cały czas miksując. 

Masę wylewamy na ciasteczkowy spód. Foremkę przykrywamy i wkładamy do lodówki.

Kiedy masa zastygnie możemy przygotować galaretkę. Rozpuszczamy ją w 1 i 1/3 szklanki gorącej wody.

Na wierzchu sernika układamy małe kawałki ananasa z puszki. Kiedy galaretka ostygnie i zacznie tężeć wylewamy ją na wierzch sernika. Ciasto wkładamy do lodówki. 

Najlepszy po nocy spędzonej w lodówce.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis