poniedziałek, 7 marca 2016

szarlotka sypana


Czy to może udać się? Pomyślałam o tym, kiedy tylko przeczytałam ten przepis. Suche składniki + starte jabłka + na wierzchu masło i ani jednego jajka???
Udało się! Prosta sypana szarlotka... chyba nie ma łatwiejszego przepisu. Ten pochodzi z magazynu Kuchnia (numer 11/2014). Świetny przepis, który dzisiaj niniejszym polecam :-)


Składniki (na okrągłą foremkę o średnicy ok. 26 cm):
200 g drobnego cukru
170 g kaszy manny
130 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
125 g sklarowanego masła (bardzo zimnego, schłodzonego w lodówce)
1 kg kwaskowych twardych jabłek

Wykonanie:
W misce mieszamy dokładnie suche składniki: mąkę pszenną, kaszę mannę, cukier i proszek do pieczenia.
Jabłka obieramy ze skórek i ścieramy na grubych oczkach tarki.
Foremkę smarujemy dość grubo masłem. Suche składniki dzielimy na 3 równe części (wyjdzie po niepełnej szklance na każdą część). 
Rozkładamy warstwy: wysypujemy równomiernie na dno foremki szklankę suchych składników, następnie rozkładamy połowę jabłek, potem drugą szklankę suchych składników, ponownie tarte jabłka i na wierzchu ostatnią szklankę suchych składników. Na wierzchu układamy małe kawałeczki zimnego masła (możemy je zetrzeć na tarce lub pokroić na bardzo małe kawałki). 
Ciasto władamy do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni C i pieczemy 50-60 minut (ja piekłam 60 minut, na kwadrans przed końcem pieczenia przykryłam ciasto aluminiową folią).

Smacznego!



2 komentarze:

Wydrukuj przepis